دبیر کل خانه کارگر: مقابل هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد ۹۶ درصد کارگران فاقد قرارداد دائمی هستند تاخیر ٥٠٠ دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس پیگیر مطالبه بدهی دولت به تامین اجتماعی است نحوه خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک اعلام شد اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک: زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما + فیلم (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند
سرخط خبرها

جزئیاتی از کلاهبرداری ۹ میلیارد تومانی به بهانه رمزارز در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۰۴۲۲
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
جزئیاتی از کلاهبرداری ۹ میلیارد تومانی به بهانه رمزارز در مشهد
رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی: بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های مجازی در حوزه رمزارز‌ها رخ می‌دهد.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ زن جوان سال‌ها قبل پدرش را از دست داده بود. در تمام این سال‌ها فقط می‌دانست زمینی در یک گوشه مشهد به‌عنوان ارثیه به او رسیده است. این زمین بی‌ارزش‌تر از آن بود که زن بخواهد پیگیر آن بشود. اما از مدتی قبل در اثر یک اتفاق او متوجه می‌شود که زمین رهاشده در گوشه شهر، درکنار یک بزرگراه جدید قرار گرفته و بسیار ارزشمند شده است، تاجایی‌که کارشناسان رقم آن را ۹ میلیارد تومان ارزیابی کردند. زن پس از مشورت با همسرش، تصمیم به فروش زمین گرفت و یک‌شبه میلیاردر شدند.

آن‌ها به قصد سرمایه‌گذاری به‌دنبال بازاری بودند تا پولشان را چندبرابر کند. در این میان، یک فامیل دور پس از سال‌ها به‌سراغ آن‌ها آمد و با این ادعا که می‌تواند با سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز‌ها پول آن‌ها را چندبرابر کند، در چندین مرحله مبالغی را از آن‌ها گرفت، اما تا زن و شوهر جوان به خود آمدند، متوجه شدند هیچ پولی از ارثیه برایشان نمانده و آن فامیل محترم نیز متواری شده است.

با اعلام شکایت از فامیل فراری و تشکیل پرونده در دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای به‌منظور مشخص شدن وضعیت پول‌ها، شاکیان به پلیس فتای خراسان‌رضوی معرفی شدند. با تشکیل پرونده، گروهی از کارشناسان این دایره پلیس تخصصی، مأمور رسیدگی به پرونده شدند.

سرمایه‌گذاری شیادانه

با فراخوانده شدن شاکیان به پلیس فتا، زن جوان در محل حاضر شد. او درباره جزئیات پرونده اعلام کرد موضوع از زمانی شروع شد که آن‌ها زمین به‌جامانده از پدرش را به مبلغ ۹ میلیارد تومان می‌فروشند و تصمیم به سرمایه‌گذاری این میزان پول می‌گیرند. در این میان یکی از فامیل‌های دورشان به آن‌ها نزدیک شده، پس از ارتباطی صمیمانه با وعده‌ووعید مدعی می‌شود با تخصصی که دارد، می‌تواند در مدتی کوتاه پول آن‌ها را در حوزه رمزارز چندین‌برابر کند.

زوج کارمند که به حرف‌های او اعتماد نداشته‌اند، تن به خواسته او نمی‌دهند. اما این فرد، دست از اقدامات خود برنمی دارد و درخواست می‌کند فقط ۱۰۰ میلیون تومان به او بدهند و اگر نتوانست این مبلغ را چندبرابر کند، آن را برمی‌گرداند.

چرب‌زبانی‌های این فرد و در باغ سبز نشان‌دادن‌هایش، بالاخره این زوج را نرم کرد و آن‌ها ۱۰۰ میلیون تومان دراختیار فامیل تازه‌یافته‌شان گذاشتند. هنوز چیزی نگذشته بود که مرد دوباره به‌سراغ آن‌ها آمد و با نشان دادن چندین سایت و کلی اطلاعات تخصصی به آن دو اطمینان داد که پولشان را جای خوبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این فرد دوباره مدعی شد که برای برداشت سود از این سایت، باید ۲۰۰ میلیون تومان دیگر سرمایه‌شان را افزایش دهند و این پول را هم گرفت.
خواسته‌های این مرد با چرب‌زبانی همچنان ادامه یافت، تاجایی‌که زن متوجه شد تمام پولش را به وی داده است. اما وقتی با او تماس گرفت، او نه‌تن‌ها جواب تلفنش را نداد، بلکه هیچ‌کس از محل اختفای او خبر نداشت.

سرمایه‌گذاری شبه‌قمار

با آغاز بررسی‌های تخصصی مشخص شد که این فرد با سرمایه‌گذاری شبه‌قمار درواقع اقدام به پیش‌بینی در بازار رمزارز‌ها می‌کند، به‌طوری‌که اگر فرد درست پیش‌بینی کند، چندین برابر موجودی‌اش را به دست می‌آورد و اگر اشتباه کند، پولش را از دست می‌دهد. این فرد آن‌قدر به این کارش ادامه می‌دهد تااینکه تمام پول‌ها را به باد می‌دهد.

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی، با آغاز تحقیقات، محل اختفای متهم در غرب کشور شناسایی شده است و وی به‌زودی دستگیر خواهد شد.
سرهنگ جواد جهانشیری در پاسخ به اینکه آیا این بزرگ‌ترین پرونده شیادی مشهد در حوزه رمزارز‌ها بوده است، بیان کرد: این یکی از پرونده‌های بزرگ بوده است و تاکنون چندین پرونده مشابه دیگر هم داشته‌ایم که تنها در یکی از آن‌ها، فردی ۲۰ میلیارد تومان خود را از دست داده بود.

وی ادامه داد: اگر این زوج جوان مقداری اطلاعات در حوزه رمزارز می‌داشتند و به این فرد اعتماد نمی‌کردند، به هیچ‌وجه درگیر این پرونده نمی‌شدند و درمجموع شهروندان برای وارد شدن به حوزه ناشناخته رمزارز‌ها نباید به کسی اعتماد کنند و تنها پس از افزایش اطلاعات خود و فراگرفتن سواد لازم، خود به‌صورت شخصی باید وارد این حوزه شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->